Na letné výpredaje vábia ľudí aj internetové obchody

09.07.2012 Bratislava

Bratislava 9. júla (TASR) – Podobne ako klasické kamenné predajne, aj internetové obchody vábia v tomto období ľudí na letné výpredaje. Najčastejšie ponúkajú zľavy od 40 do 70 %. "Aj keď spočiatku boli výpredaje motivované najmä potrebou dopredať sezónny tovar a uvoľniť skladové priestory, v súčasnosti už ide o štandardnú marketingovú akciu," skonštatoval pre TASR výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozef Dvorský.

Výpredaje sú tak podľa neho zamerané na zvýšenie predaja prostredníctvom očakávaného znižovania cien, pri ktorom obchody počítajú s rastúcou ochotou spotrebiteľov nakupovať. "Ľudia si na podobné akcie zvykli a prispôsobili tomu svoje nákupné správanie," doplnil Dvorský.

Preto sú vo výpredajoch tovary každého druhu. "Veľmi často sú to tie, ktoré sú z pohľadu konkrétneho internetového obchodu najlepšie predávané aj počas zvyšnej časti roka," opísal Dvorský. Záujem ľudí je pri dobrej propagácii podľa jeho slov v čase výpredaja vyšší minimálne o 25 % v porovnaní s bežným obdobím roka.
 

Vyberte región